onsdag 27 augusti 2014

Hantverkare i huset eller Sluta att prokrastinera!

Kändes lite som sista sommardagen idag. Då åker jag till IKEA!?!


Efter att ha lämnat småkillarna på dagis kom jag hem igen för att försöka göra lite nytta. Inspirerad av Underbara Claras blogginlägg om tvättlappar har jag försökt hitta lämpliga handdukar att klippa isär. Inga hittades. Bank bank BANK, borr, borr BORR och SÅÅÅÅÅÅG. Nej det går inte. Det  låter för mycket för att Tylla ska sova gott. Maken behöver dessutom matlådor och se där! En anledning att åka til IKEA!
Jag är lite lömsk för jag åker väldigt gärna dit men behöver ett alibi. Jag gillar inte konsumtion men älskar fina saker. Som går att köpa. Alltså IKEA-prylar.

Jag har också sett att de ska lansera lite ryskinspirerade möbler. Det verkade snyggt och lockande. Jag far. Tylla vill INTE sova, men är heller inte jättegnällig. Vi tar oss igenom hela varuhuset utan att hon somnar, denna gång från rätt håll. (Jag brukar annars börja på fyndhörnan och jobba mig bakåt). Nu ville jag se hur det egentligen var tänkt.

Inget av det jag spanade efter fanns utom porslinet Driftig som jag läst om. Jag blev nästan glad när jag inte gillade det. Porslin har jag en masse. Jag försökte förstå varför jag inte gillade detta och svaret är nog tjockleken på godset. Det matchar inte mönstret tycker jag. Det borde vara tunnare. Som deras fina 365+-serie. 
I övrigt hittade jag små handdukar som ska delas i två. Tre konor per styck så miljövänligt var det nog inte, det blir det först när jag slutar med våtservetterna till förmån för dessa! 
Jag hittade de bästa matlådorna från 365+, köpte kuddfodral och löpmeter av mönstret Blåvinge. 

Jag ska sy väskor och börsar av det. Väldigt fint! På slutet såg jag dock något nytt som jag verkligen gillade, Korgar i bambu (?) som hette Gaddis. Två storlekar  fanns och olika färger. Men jag gillade den i natur och svartsprayad botten. Jag köpte ingen för jag behöver inte och de var lite spröda på något sätt. De hade nog inte överlevt så länge här hemma.
Två fint mönstrade påsar köpte jag också, de ska få agera transportörer åt killarnas kläder till och från dagis. På väg hem från IKEA somnar lillan och jag avstår från att åka till tygaffären för att köpa all deras fina bollfrans i benvitt....Det blir en annan utflykt. Jag borde nog egentligen fundera ut vad jag ska ha den till också.



Nu ska jag klippa och sy, försöka dricka en kopp te och hoppas på att allt byggslammer inte väcker den lilla godingen där uppe. 
Jag ser ändå ljuset i fråga om denna renovering.  Imorgon ska vi ha mamma-barn lunch här hemma så städångesten är på topp. ska försöka skylla på byggdammet tror jag...

Då ska jag kanske förklara prokrastinering, det är att sjukligt skjuta upp saker. Att precis klara deadlinen. Jag lider av en släng just nu känner jag. Jag har en hög med räkningar att ta hand om men låter den ligga och gro. Oron i kroppen är påtaglig nu. Jag SKA ta den...måste kanske bara sy 40 tvättlappar och kanske några börsar först.




Dagens skörd!


#IKEA #Gaddis #blåvinge #byggdamm #hantverkare #konsumtionslust #tvättlappar #miljövän #prokrastinera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar