torsdag 6 november 2014

Dagens hiss och diss....kanske min nya giv?

Leker tittut med mamman fast hon är övertrött. Notera genustänket här.
Jag börjar med att dissa socialtjänsten. För mer info om detta se Uppdrag granskning, programmet som heter Missbruksdöden. Jag lämnar ämnet här för detta går jag igång orimligt mycket på. Jag kan bara säga att det överensstämmer med mina erfarenheter. Jag tycker vi alla bär ansvar för vi röstar. SKL bär stoooort ansvar och jag hoppas alla skärper sig så att missbrukarna får den vård de behöver! Jag brukar skrika högt om detta. De har nämligen ingen egen röst.

OK, dagen har varit lite sådär...Tylla verkar lite småsjuk, vill då inte göra det enda rimliga. SOVA. Jag hade räknat kallt med det. Istället gick vi och handlade, lämnade in ett par stövlar för lagning och gick hem i snöblasket.

Jag värmde den inköpta påspotatisgratängen,något jag ALDRIG gjort tidigare (köpt potatisgratäng i påse). Serverade mig själv grillad kyckling, smörstekta brysselkålshalvor och så potatisen. Något smakar unk. Det var gratängen. Den var inte helt genomvarm. Jag väntar ett tag. Den är fortfarande inte god. Jag skyller mig själv för det var ett idiottillgrepp att fuska på det sättet. Fast jag hade hört att de skulle vara goda...


Nej, det blir inga fler påsar av den varan.

Det blir te och pepparkaka. Jag älskar pepparkakor och de är nog den största anledningen till att jag som så många andra blir lite rundare kring jul.  Här valde jag en ny sort. Jag sträckte mig efter Nyåkers som fått bäst i test men såg sedan att det fanns ekologiska dito. Jag tog dem istället. Det var bra gjort. Mycket smak men för tunna om man ska klaga på något. Jag gillar tjocka kakor. Då räcker det med två och det känns bra i samvetet. Nu får jag ta en hel massa kakor för att uppnå samma effekt. Inte bra för självbilden. att vara en frossare. Måttlös.

Så en hiss, två diss.

Jag beställde en bok på biblioteket också. Mycket kulturellt skulle man kunna tro men det är research för Stunder. Ska såga en grej som jag egentligen gillar. Då måste man vara påläst. Det ska bli nåt om det nästa vecka. 208 sidor...hu. Det var mycket länge sedan jag läste en bok. Men bibliotekarien lovade att det var bilder också. Bra. Sen vill jag läsa min idol Lena Anderssons böcker om Ester Nilsson. Jag tror alla unga människor måste läsa dem. Och sluta inbilla sig saker om kärlekspartners.

Det var allt!


Tummen upp!

Idag tänkte jag vara vaken jättemycket. Mamma fick gå upp med oss vid fyra imorse. Hon är så himla lättväckt att det är löjligt. Ingen match för tre syskon med action i generna. Och det är hennes egna gener vi vänder emot henne. Det är liksom finessen. Hon får vad hon förtjänar som mormor brukar säga. Pappa är en annan sort. Han skulle somna under waterboarding antagligen. Men blandningen av dessa två individer blir spektakulär! Som jag här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar