fredag 20 december 2013

My fifteen minutes of fame

My fifteen minutes of fame


Igår lades detta ut på Expressens web tv http://www.expressen.se/leva-och-bo/titta-in-hemma-hos-designer-anna-voltaire/, lite stolt är jag allt. 
Synd bara att Fanny inte hade krossat spisen tidigare för då hade jag fått visa mitt "nya" kök....Jag trivs mycket bra med ekskivan och tro det eller ej, billigaste induktionshällen, Folklig, från IKEA gör mig gladare än den dyra vi hade från Elektrolux. Den gillade jag aldrig  riktigt. 
Nya spisen är snabbare, ger jämnare värme, är mindre och lättare att hantera. Enda klagomålet är att alla ljudsignaler är högre än den tidigare spisens, vilket jag finner onödigt då man ju står precis bredvid!

Detta eviga pipande från hushållsmaskiner förstår jag mig inte på. Torktumlaren två våningar ned i källaren väcker mig ibland på nätterna för att tala om att den är klar/har stängts av och behöver tömmas på vatten. Diskmaskinen larmar när den är klar och spisen som sagt larmar när jag petar på den!?! Galet irriterande!

I förra huset hade vi Siemens överallt och jag svor dyrt och heligt att aldrig släppa en maskin av det märket över min tröskel igen. Detta endast på grund av att de ständigt och jämt larmade om en massa oviktiga saker. När det däremot kokar över och stängs av automatiskt är det sällsamt tyst....DÅ skulle jag vilja veta att något hänt! Annars besvärar det mig endast. 




DIY

Att gå hemma och vänta på att ett barn ska födas kan vara väldigt ansträngande. Man ställer automatiskt in sig på att det datum man får från MVC på något sätt är fastställt. I mitt fall har det de tidigare fem gångerna avvikit med allt från 18 dagar (tre gånger), 10 dagar (en gång) och sju dagar med lilla Alva. Det är ganska troligt att jag går över tiden även denna gång, jag kan bara hoppas att jag kan parera förbi 22/12, då Edgar fyller, 24/12 då det är julafton och 31/12 för det känns som att man vill ha en egen dag för det lilla livet. 
Under tiden försöker jag förbereda lite hemma för bebisen. Sängkläder har jag sytt, kläder har plockats fram från gömmorna, grannens bilbarnstol har lånats, babysitter håller vi på att bestämma oss för och brorsans bärsele måste lokaliseras.




                                   Nysydda sängkläder till Tylla




Vad gäller butiken har jag tänkt sälja lite av mina egna handgjorda saker. Jag sydde grytlappar i resttyger som jag blev väldigt nöjd med. Stickade och tovade dito är på gång och nästa steg kanske faktiskt blir att sy sängkläder för baby. Det är både roligt och går snabbt, precis min stil alltså!








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar