onsdag 9 juli 2014

Jobba bör man annars dör man...

Det blir inte bättre med målarfärg. En stylistbekant såg bilden och häpnade liksom jag över hur det ens är möjligt att göra det så fult...Men några flitiga odlare finns det i denna del av Stockholm, tre närmarebestämt. För mer utförlig sågning av detta hänvisar jag till min andra blogg egethushalle.

Vi jobbar väldigt effektiv i vårt land. Vi gör våra åtta timmar på jobbet och tycker inte att det är konstigt alls. Vi har mycket semester och får vara hemma med våra barn. Vi anser oss lyckligt lottade. 
Min tidigare överläkare är bördig från Iran. Han frågade mig en dag för två år sedan om jag visste hur mycket människor i andra länder jobbade, effektiv tid under en dag. Jag svarade att jag inte hade en aning men anade av frågan att det var mindre än här. Jag klämde till med 5-6 timmar!?!
Han skakade på huvudet, 30 minuter var snittet i hans hemland. De låg ganska lågt i världsrankingen men var inte sämst. Sverige var bäst i världen. Jag har ingen källa eller referens till detta men han verkade påläst och är en trovärdig typ.

Detta inlägg kommer bara för att jag tyckte det var värt att tänka på hur mycket vi arbetar här. Hörde som jag kanske nämnt på radion att någon sagt att vi jobbar som galningar för att köpa prylar vi inte behöver, som vi inte har råd med för att imponera på folk vi inte gillar...

Ingen jämförelse i övrigt med Iran, jag tycker att effektivitet är bra. Luther, Luther, Luther AMEN!

#funderarpåkortarebloggar #kommernogintelyckas #tiden #arbeta #friår #medborgarlön #ironi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar