tisdag 21 oktober 2014

Snabbis



Övar att texta

Efter att jag bloggat klart för idag (trodde jag) hände det lite saker som jag bara måste delge. Edgar var tyst liiite för länge på muggen och babblade om bokstäver så till sist gick jag till toan för att se vad han pysslade med utöver att kissa. Han skrev kan man säga. Sk bokstäver. Med tandkräm, överallt. Och sen slickade han upp det.

Sonen ville sedan läggas med saga men pratade oavbrutet men det blev faktiskt en ALMA-pristagare. Fast som sagt han snackade sönder den. Då bestämde jag mig för att prata lite med honom. Han fick den oerhört pretentiösa frågan: Vad tycker du att du är bra på?
"Jag är supertoppen på att kräkas klad", Jag kan kladkräkas. Bra va!?! Jättegott med kladkräk!

Klad är på svenska för vuxna detsamma som choKLAD, och i helgen lyckades han hitta en hel rulle Ballerinakex som han utan omsvep tryckte i sig och sedan kaskadkräktes över mig och makens dator. Maken blir i dessa lägen förstenad och det blir inte bra. Vissa gånger gör han impulsiva saker som att till exempel ta ett kräkande barn och springa med det till toaletten. Resultatet av detta brukar bli kräks på en längre sträcka. Mitt förslag brukar vara: Låt barnen stå, hämta en hink/bunke/plastpåse eller annat lämpligt kärl. Nog om det.




Han (det barn jag skulle söva, inte maken) babblade en massa hit och dit och vips var klockan halv nio. Långt efter läggdags. Men det var det värt. Han är mycket underhållande tidvis. Jag fick avslutningsvis "hålla honom som en baby" och så somnade han. Han flyttades och stökade runt men ungen är som en ängel när han väl sover. Jag frågade också hur han blev så fin, då sa han "jag bara blev det". Självklart!

Jag hasade ned till undervåningen för att släcka samt röja på golvet så att maken inte slår på arslet när han kommer hem missinassen. Då ser jag att det LYSER. Blandade känslor. Jag har oroat mig för alla de lampor som grannen låtit installera i taket utanför.  (för att belysa den sandfärgade fejkmarmorn han kaklat på fasaden) Mina farhågor (som kommer utav att han gör komplett galna saker i trädgården utöver  huset) besannades ej. Jag var rädd för blinkande kulörta, helst blå ljus men det blev vitt. Puh! En kvällsvisning till och vi hade varit rökta!

Lättad konstaterar jag att det blev vitt och fast ljus. Ibland tror jag han gör detta bara för att reta just mig...#mankanvaraparanoidochförföljd

Men som den optimist jag är ser jag nu framför mig kraftigt reducerad elräkning. Han har nämligen tagit i från tårna och vi kommer ej behöva ha lyset på i de två vardagsrummen under den mörka årstiden. 

Imorgon ska jag bli bjuden av äldsta dottern på lunch i stan....herregud, vad ska jag klä på mig? Hur går man klädd i stan numera?

Good bajs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar