onsdag 26 november 2014

Ett inlägg från ett nordligt beläget land.

Hej!
Det blir kort nu, längre ikväll. Jag har en del att få ur mig. Innan jag satte mig ned kände jag att jag behövde "nalla" av mandlarna jag köpt för ett speciellt tillfälle. Som inte är NU. Jag öppnar snabbt, kastar in en näve nötter och FY FAN! Bittermandel, igen! I samma påse, ett år senare. Jag spottar men är inte avskräckt utan tar en ny näve (statistiskt sett borde ju denna inte innehålla fler bittermandlar kan man tänka..) Men återigen motherfuckerjävla bittermandlar! Vilket SPRÅK! Skulle min farbror invända, jag håller med, men så är det att få bitterjävlamandlar i munnen två gånger på rad när man betalat 30 kronor på för en påse obittra ekologiska mandlar och det är det enda du kommer äta under dagen. TVI! Jag tittar på påsen, Mandlar från MEDELHAVSOMRÅDET...mystiskt och lite dunkelt. Jag ringde förra året och frågade faktiskt. De gav klara besked: De kommer från något land vid medelhavet...Verkligen!?! 


Vi börjar på A; Algeriet, Albanien, Bosnien, Hercegovina, Cypern, Frankrike, Grekland, Kroatien, Italien, Libyen, Malta, Marocko, Monaco (litet men javisst), Montenegro, Palestina, Slovenien, Spanien, Tunisien, Turkiet, Libanon, Israel och Syrien...Precist va!?!


Det var inte alls detta jag tänkt skriva om, se det som en bonus. Jag hade tänkt skriva om att jag i vanlig ordning bestämmer mig för att ta det lite lugnare, för hjärtats skull, och barnens, och makens, och alla ers skull men finner att jag istället hittar på ÄNNU mer grejer. Ringer till morsan för sympati och lite barnpasssning (varför gör jag alltid det?) hennes svar blir; men Anna varför tar du på dig ännu mer saker att göra när du redan har så mycket!?! Tack för kaffet!

Lista


Jag skulle vilja säga att det borde väl du fatta själv, du gör ju EXAKT likadant!!! Men jag nöjer mig med att säga ; jag vet, det är galet men om jag slutar hitta på roliga saker och bara tar det lugnt för att må bra...då skulle jag ju sova dygnet runt. Hur kul är det? 
Så jag planerar lika mycket, kanske lite mer, än vanligt för att jobba mig ur överbelastingen. 
Jag tänker denna gång förlita mig helt på mina listor. Ett bra knep jag tar till när jag är som mest överbelastad. För att jag ska komma ihåg allt och inte missa saker. Jag är fenomenal på att borra ned huvudet, bocka av en sak i taget, vara metodisk och sen stå där i duschen när alla gästerna kommer. Men det är liksom jag. Jag hinner nästan med att göra allt perfekt. Så ni som ska komma på mina tillställningar närmaste tiden; vill ni se mig påklädd, kom en kvart sent. Ni som vill se mig naken, kom i tid! Så! Då kan alla välja själva. Vill man se min make naken ska man komma en timme före utsatt tid. Han ser till att göra sig själv i ordning före han hjälper mig i min fulla panik.





Förvarar man skräp på sitt nattygsbord kan det hända att man får sova i skräp inatt, Ping Maken!



Over and out, check in later, maken jobbar natt varför jag får tid att skriva det jag egentligen ville skriva om...Jag korrläser inte, bara kastar ut detta! Håll tillgodo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar