onsdag 17 december 2014

Host host


Jag skulle gärna vilja sitta i ett mildare väder, titta ut över tinnar och torn och dricka ett glas bubbelvatten...eller annat bubbligt. Semester känns väldigt långt borta.

Jag har haft en hostig natt igen. Inte mycket sammanhållen sömn. Det gör saker med ens psyke. Man blir irritabel. Tyvärr ser jag ingen ljusning. Inatt jobbar maken och jag är ensam med hostarna. 

Idag blir det möte med arkitekt. Det hoppas jag att jag orkar med för det börjar närma sig ett bygglov. Maken och jag kämpar på med att försöka komma överens om köket. det har börjat driva ganska långt ifrån min orginalplan. men å andra sidan är han engagerad. det är bra. Jag tänker hur som helst köra mitt race i slutändan ändå. För det är JAG som bor i köket!
Det ska också inhandlas julgran, mycket ansträngande för en petig person som jag själv. Hatar sneda granar, för glesa granar, för torra granar och ickedoftande granar.


Julkort är ett nödvändigt inslag i mitt liv


Det ska skrivas julkort. Jag har försökt få maken ta ansvar för sin del av detta. Det blir inget i år heller av det tror jag...
Sen laga mat, städa, tvätta och försöka med lite träning för ryggen. Ni ser, jag själv kommer sist på listan. Jag ska jobba med det. För om inte jag orkar, då händer inte mycket här.






Jag ska också börja avveckla butiken. Tyvärr. Jag älskar den men det hinns inte med. Jag har en köpare och vi börjar realisera ut de saker som inte ska med till nätbutiken. En tår fälls för jag älskar den lilla lokalen och själva idén men jag orkar inte längre. För mycket administrativt papperspyssel och det är dessutom väldigt tråkigt med papper...

Nu in i gruvan. Tylla gnäller påpekar maken...


Franks upcycling av äggkartonger.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar