fredag 20 februari 2015

Motblogg...pyttsan, han gjorde en skräckfilm!

Det började med frukost på sängen. Jag blev misstänksam, det vet ni redan. Sen erbjöd han sig att dammsuga....ja ni fattar själva. Ragnarök tänkte jag. Mycket riktigt. Han vänder allt emot mig. Han råkar hitta två par trosor prydligt hopknycklade. ett par under sängen och ett par på toaletten. De på toagolvet hamnade där inatt. Efter kanske fjärde uppvaket med sjuklingarna. De skavde så de fick åka av. 
Någon gång under natten vet jag att jag föreslog för maken at vi skulle "dygna" dvs hålla oss vakna 24h. Detta är något häftigt i tonårskretsar tydligen och skulle kanske vara värt att pröva när man ändå bara får sova en halvtimme i stöten.

Nåväl. Han skickar en bild på ett par trosor och en lite lustig text. Vad jag inte märker är att han skickar den till min vän Ylva också...ett grupp-sms. Jag svarar lite spydigt och tänker att han är en riktigt rolig typ som vänder min egen strategi emot mig. Skillnaden är dock att jag i 99% av fallen plockar upp min skt så fort jag bara kan. Jag låter inte saker jästa i tre till fem månader.

Men jag kan ge honom att ena paret var förlupet. Det har sparkats in under sängen och begravts bland hans snorpapper, lenas, badlakan, Nezerilkartonger och annat som jag för länge sedan gett upp hoppet om att rensa ut innan vi flyttar. 
Mitt nya mål i livet är att ha en städerska. Helst skulle hon få bo hos oss. Helst skulle hon vara fyrarmad och ha två huvuden, som i Liftarens guide till galaxen. En favoritbok för övrigt. Det gäller bara att få den där förbenade AT:n så jag kan få en anständig lön någon gång och kunna ha råd med en tvåhövdad lokalvårdare. DÅ skulle mitt liv bli fillioners gånger enklare att leva. 

Nu sitter jag blixt stilla och är ganska nöjd med livet ändå. Jag får roliga sms av vänner i grupp, jag har en humoristisk men slarvig man som jag älskar, mamma handlar på Coop åt mig as we speak, barnen är lugna (pga sjukdom) och helgen närmar sig. 
Enda oron i kroppen kommer av att jag har inett min tredje arbetsvecka på nya jobbet med att vabba i fyra dagar....det är inte optimalt men vad GÖR man???? Nästa vecka ska jag vara dubbelt effektiv hade jag tänkt. Det är ingen match för mig. Mitt namn betyder på indianska "hon som jobbar så det glöder utan att mattas av tills hon dör eller blir vidbränd"



Makens filmdebut. Hade önskat att jag stylat mig lite innan...detta är jag IRL. Anna in the flesh.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar