söndag 9 november 2014

Jag börjar blogga


Idag kastar jag mig ut i det okända. Jag gillar att skriva av mig och en vän tyckte det var dags att börja blogga. Lite otäckt är det för jag är fullständigt oteknisk och väldigt ointresserad av att lära mig nytt vad gäller datorer. Men efter att ha försökt få två av barnen samt maken att hjälpa mig utan större framgång gör jag det nu helt själv istället....och håller andan!

Lite kort om mig, jag bor i Stockholm, har just nu fem barn men inom en snar framtid ska en liten unge till ut och då blir vi åtta i familjen!
Till yrket läkare men har sedan 2004 eget företag där jag formger saker. Sedan i juni driver jag också en butik på Kungsholmen i Stockholm. 

Jag har tänkt att skriva precis som en dagbok, det jag gör här och nu,  om mina framtidsplaner, saker som inspirerar mig,  recept jag hittar på och D I Y tips. 
Jag är intresserad av allt som gör planeten till ett bättre ställe och det genomsyrar vår familjs vardag vad gäller mat, kläder, ja allt i stort sett. Det gör ju onekligen tillvaron lite krångligare men jag tror vi har igen det i längden!

Hoppas att det kan inspirera någon där ute i cyberrymden!



Flaggspel av resttyger och stuvar, den hänger vi upp när det är kalasdags, det är det ofta här!

Välj ut 10-15 tyger som hänger ihop stilmässigt eller var helt crazy utan att tänka alls! Välj en snedslå i matchande färg som är minst 2 m lång. Ofta kan man hitta mycket billigt på loppis och i second handbutiker.

Rita en mall i hård papp

Rita av mönstret och klipp sen ut flaggan i dubbelt tyg

Sy på avigsidan ihop de två sneda kanterna och lämna den raka öppen, den behöver inte sys för den göms i snedslån.

När alla flaggor är sydda pressar man dem och placerar ut dem på snedslån som sedan viks över. En raksöm fullbordar det hela!

Om man inte har en massa tyger kan man ta tidningspapper och blanda med färgade papper och sy på ett band, mycket enklare och snabbare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar