lördag 14 juni 2014

Sälja å dra, en städdag som spårat ur..

Så här härlig vill jag vara jämt...


Jag gick undan med minsta barnet. Matar henne på övervåningen medan jag låter ilskan rinna av mig. Jag gick efter att jag hävt ur mig att man skulle sälja alla saker och dra på en resa långt åt helvette...
Vi ska fota huset inför försäljning. Redan för tre veckor sedan flaggade jag för detta. Ingen har brytt sig. Idag är sista dagen på en månad som två av de äldsta är här, de ska resa med sin pappa, vara på läger mm mm. Jag har påmint om städningen flera gånger men som sagt; Ingen bryr sig.
De var båda på konsert igår och en ska dit ikväll igen.... Ingen av dem tjänar pengar men att gå på konsert går bra, det shoppas hej vilt till avslutningen och när man kommenterar detta får man höra att det är deras pengar. Förvisso stämmer detta för pengar strömmar in från olika håll men den del som kommer från mig kan jag ändå villkora.  Nu smsade jag dem alla med budskapet att om det inte städas omedelbart och framöver så försvinner min del av månadspengen. Då kommer jag nämligen få sluta jobba mina 20% som läkare för att vara piga på heltid utan lön. Vi får se om de begriper detta.
Jag vill också befria mig från prylar! Jag fullkomligt hatar prylar just nu! Små skitgrejer som vandrar in här från höger och vänster. Alla samlar på jox som de inte behöver, inte håller ordning på och som jag måste plocka från golvet säkert tre gånger om dagen eller rädda från våra demolition boys. Visst kunde jag låta allt rivas sönder av killarna och kastas omkring på golvet. Men det straffar bara mig själv.



Älsklingsmöblerna, loppisfynden och lite jox

Jag tänker Karibien...snömöblerna räcker nog till en resa till Karibien. Och en pina colada! Så alla blir glada

#städdag #snö #asplund #Karibien #hjärnsläpp #utsläpp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar