söndag 19 oktober 2014

Leva som man lär

Fint som snus, "pappas" rosa champagne på mitt andra bröllop som hölls på Görvälns slott.

Sedan valet har jag tröttnat rejält på politiker. Av och till gör jag det. Senaste fallen rör MP. 
I ena fallet en man som verkar ha en dold agenda enligt Nalin Pekgul. Efter allt som händer i världen med islamister bland annat känns det lite skrämmande. Det är det mest akuta just nu tycker jag även om ubåtsjakten i skärgåden är det geografiskt närmaste orosmolnet. På bilderna ser man hur nära huvudstaden den undervattninska farkosten befinner sig. Säkerligen känner de vattnen där bättre än man vågar tro.

Den andra gäller språkröret som tankar "grönt" vad det verkar i rakt motsats till vad hon tycker att resten av svenska folket ska göra. Att hon målar med förbjuden bottenfärg är ju en sak, att hon kör med diesel är väl inte heller toppentoppen men om den nu visar sig vara av den sort som är ämnad för andra än privatpersoner och innebär ett skattebrott, ja då väntar nog avsked.
Jag brukar återkomma till att man är sig själv närmast. Jag har full förståelse för det. Det verkar naturligt att förse sig själv och skita i andra, bara fult att säga det rakt ut. Om en vanlig civilperson bär sig åt och inte klankar på andra, ja då har jag inga synpunkter annat än att det är för jävligt att man bryter mot regler. I Romsons fall finns inget förmildrande.

Inget nytt under solen dock. I en tidigare S-regering fanns det hyresrättsomvandlare som gjorde sig en rejäl hacka men tyckte att andra borde förhindras att göra detsamma. Detta gäller säkert alla partier men just nu är det rödgrönt på tapeten.


Därtill verkar väldigt många ha fattat tycke för Carl Philip nyligen (efter ett TV-program jag inte sett men av FB-kommentarerna har jag snappat upp en del). "Han verkar rolig och trevlig..." Själv minns jag hur han skålade i Cristal på Rivieran understödd av apanage samt att han utgett sig för att ha formgivit något som han inte gjort. Ljugit alltså. (Som hans lillasyrra om hur hon skulle ha immunitet mot böter när hon körde i bussfilen...vilket hon inte hade och som sedan skyfflades under mattan. 
Vissa är förmer än andra helt klart. Hennes ursäkt var också en av de bättre jag hört "jag hade bråttom för jag ska snart gifta mig" jo och hon måste säkert skriva inbjudningskort helt själv och fixa med dukningen..) 

Tillbaka till lillprinsen. Att en kille som uppfostrats till att visas upp i offentliga sammanhang, han borde väl rimligen klara att göra ett gott intryck i TV-soffan, eller? Annars vore det ju skam på torra land och väldigt dåligt använda skattepengar.
Många av kommentarerna rörde hur snygg han var. Att bedöma någon efter utseende, ja det gör vi ju vanligen bara med kvinnor, han var alltså både snygg, trevlig och rolig. Fantastiskt! Vilka meriter, låt karln bli kung eller nåt...Nä just det det ska en annan syrra bli, fast drottning. Puh, monarki, vilket skådespel. Man häpnar över att världens mest sekulära, fjärde mest jämställda och ivrig förespråkare för allas lika värde har ett konungahus. Inte klokt.

Summan av kardemumman är att alla inte är lika inför lagen, många anser sig stå över den, vissa med laglig rätt. Andra med rätt att lagstifta om just detta gör lite som de behagar.

Jag vill flytta till Schweiz, direktdemokrati och massor med omröstningar. Hög klar alpluft. Det tror jag är bra, och republik...tror jag, allt annat verkar medeltida. 

Den här lilla tjejen är nu vinnare av Sankt Erikscupen med sitt lag! Oj vad stor hon blivit. Här delar hon ut rosenblad på vårt bröllop

Ni hör, jag är på dåligt humör. Det borde jag inte vara man jag sov ovanligt dåligt inatt. Fast min dotter nummer tre lyckades vinna Sanktan idag med sitt lag...det var väldigt roligt och jag är väldigt stolt så med detta på näthinnan ska jag nu knyta mig.

Republikan som jag är bad jag personalen plocka ned kungaporträtten på slottet. Fast jag skulle gärna själv bo på slott. Bara jag slapp städa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar