onsdag 19 november 2014

Jaga gilla

Vera och Flora lös upp min dag idag!
Jo det är roligt när andra gillar vad man gör. Det måste jag erkänna. Jag skriver ju för min egen skull men när någon gillar det man skriver, eller på det sätt man skriver blir det ÄNNU roligare. Så nu vet ni. 

Idag har jag haft ett möte. Jobbrelaterat. Tror ni att min lilla Tylla sov? Tror ni att mamman var svettig på hela ryggen, rörig i skallen och rufsig i håret? Tror ni lilla sockersöta gullungen Tylla somnade som en stock 30 sekunder efter att min möteskompis gick?

Retoriska frågor.

I vilket fall som helst så kom alla bra idéer efter att han gått och det kanske är så att vi ska hålla det på en sms-nivå för jag gör mig inte så bra live just nu.

Det ska bli AW på måndag. Stunder av lycka firar fyra månader. AW, ett för mig ganska nytt begrepp som jag aldrig testat. Jag tror inte maken tycker det är en bra idé. Jag har fått dispens för en vinjunta om tio dagar och ett lunchmöte om två veckor. AW....det blir nog tight.

Jag var lite kreativ idag. De 57 minuterna Tylla sov på ägnade jag åt sömnad. Resultatet kommer snart. Jag har några grejer till jag vill testa bland annat ett kuddvar med "vimplar". Ett julklappstips kanske?

Om lilla damen sover imorgon kanske jag hinner med.

Våra grannar kom över idag. Det var ett tag sedan. Mycket trevligt men killarna passade på att visa sig från sin sämsta sida. Iallafall E. Han hällde ut ALLA pärlorna till pärlplattepysslet i vardagsrummet. Säkert tvåtusen stycken. De flesta tog vi upp. Resten tar dammsugaren imorgon. 

Jag experimenterade lite med mat idag. Det blev en tacopaj som var mycket uppskattad. Imorgon ska jag testa köttfärslimpa. Köttfärs är temat som ni kanske märker. Man måste jobba på tarmcancern vet ni!

Nej allvarligt talat, jag har ett projekt på gång och därför är jag lite vild and crazy i köket just nu. Vi får se vad det mynnar ut i. 

Nu är jag så tråkig så jag ledsnar på mig själv. Det blir så av att vara mycket ensam med barn som strejkar i kombination med dålig sömn och en rygg som min. 
Jag lovar bättring.

So long!
A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar