torsdag 26 februari 2015

Idag har jag uppfunnit toalettlåset


Sked mot glasdörr...låter jätteilla. 

Nöden är uppfinningarnas moder. Sant, jag uppfinner fantastiska saker hela tiden. Tyvärr hinner jag inte skissa ned dem eller ta patent på dem för jag har fullt sjå med att hänga efter Tylla. Hon är överallt just nu. Uppe på bordet, sittandes på datorn, ståendes på iPaden. Allt som börjar med ett litet i verkar extra intressant för henne. Kanske hon kommer bli elingenjör? Det hoppas jag  BOM!

Exakt där ramlade Tylla med en för mig hittills okänd fjärrkontroll och allt blir svart. WHAT??? HUR FAN ÄR DET MÖJLIGT? 

Jag tar upp den, försöker få igång TV:n men inget. Jag vänder på den, batterierna har halkat snett. Dessa petas rätt men NEJ. Svart ruta.

Ok, jag måste ringa maken, det är ju strax final!

Jag får hjärtklappning. Den här ungen är precis hopplös just nu. Varje gång det verkligen gäller blir det så här. Hon skulle ju sova....

Min idé om toalettlås uppstod för en minut sedan, nu är jag mer inne på gipsvagga för barn. För jag fattar inte hur man ska kunna hänga med här. Om hon inte står i sin säng måste jag löpa efter henne här hemma. Hon klättrar i killarnas trådbackar, maken har i många månader lovat väggsäkra utan resultat. Hon öppnar lådor som hon sedan röjer loss i och avslutar med att klämma fast sig själv med sin egen tyngd och som sagt, DYKA i toaletter.




Så jag är andfådd. Nu står hon med min sänglampa i höger hand och det struntar jag i för jag ska banne mig skriva klart. Och sen ska jag se tjejerna ta guld. Och när allt är klart kommer hon såklart sova. Men inte förrän allt jag tänkt göra skitit sig och hon har mejat ned allt i sovrummet.

Barn vad ska man säga....de går en på nerverna ibland. Nu är det nära inskolning. Det ska bli så bra för oss. Jag orkar inte längre och Tylla kräver mer än vad en vanlig mamma kan ge, i ett vanligt hem. Jag kommer återkomma till detta nu måste jag se skidorna. Kom ihåg var ni hörde det först, TOALETTLÅS!!

Jo, såklart hon hann bajsa också innan jag laddade upp bilderna!






En helvetesmanick. The soundtrack of my life, Für Elise i discotakt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar