fredag 27 februari 2015

Vasaloppet 2015


En illustration av Moa Dahlgren, den skulle varit med i boken. Den är för fin för att inte visas!



Varje år försöker jag följa denna folkfest från TV-soffan. Jag älskar skidåkning och jag har som mål att jag någon gång ska ta mig runt de nio milen. Enda kruxet är att få tid att träna tillräckligt. Jag har gjort tre tappra försök denna vinter. En gång ensam, en gång med min farbror Lennart som faktiskt har klarat av Vasaloppet några gånger och sen med Bambi, förlåt jag menar maken. Jag summerar detta med:
1) Svanskotan blir aldrig vad den varit.
2) Jag hänger nästan med min snart 83-årige farbror och 
3) jag har bättre teknik än maken men han är betydligt starkare och uthålligare än jag. Inte jättebra totalt sett alltså.

Text och bild  här under kommer från "Boken som inte blev av" eller Voltaires hushållspraktika som den skulle hetat. Den ligger och sover i min dator ännu... Jag bad Moa att göra den just för detta ändamål. Hon är sällsynt begåvad den unga kvinnan. Jag hoppas kunna visa fler av hennes illustrationer här allt eftersom. Bland annat finns en valborgsbrasa, en midsommardans och en påsktupp som jag måste få visa er. En semla också men det blir nästa år. Några fler saker har jag också på lager men jag ska inte avslöja allt nu. Håll tillgodo med detta så länge!




Fortfarande bara tre rätter men han har ju börjat göra film nu...








#vasaloppet #skidåkning #recept #varmamackor #parmesan #träning #toast #moadahlgren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar