tisdag 24 februari 2015

Voltaires vardag tar Timeout


Ett tvprogram jag inte ville se...



Hahahahahahahaha, skulle jag, ta en TIMEOUT!?! Nej du, den dagen, då ligger jag på bårhuset. Men, jag tänker på er mina läsare. Ni orkar kanske inte med alla mina långa texter hela tiden....Därför ska jag dra ned lite (om jag kan). Idag ska jag koncentrera mig på det som är allra närmast. Tvätten.






Jag kom jag på när jag just stod i källaren och insåg att det kanske inte är helt vanligt att kunna sortera tvätten i röd, rosa, beige, svart, turkost och gult. Så som jag kan. Jag släpper av och till ifrån mig tvättansvaret. Med varierande resultat. Sist var det en tonåring som hade synpunkter på hur snabbt hon får sin tvätt tvättad. Hon fick en snabblektion och det gick väl sådär...nu har vi återigen tumlade kökshanddukar. Det kan jag leva med. Vi har också fått tovade merinoullbodys...det är lite värre. Sen tog allt tvättmedel slut. Men å andra sidan är det nu mycket renare i Stockholms vattenreningsverk...

När maken höll på var det lite samma sak. Men han förstår varför det finns två olika tvättmedel. Och att det fins olika temperaturer...

Sen är det lite märkligt att det är så många andra människor som kommer hit med sin tvätt men aldrig hämtar den när den är ren....Jag lägger all sådan tvätt på ett hemligt ställe som jag inte skriver här utfall att jag har Quislingar i läsarkretsen...Men när jag sagt till 473 gånger att man ska hämta sin tvätt och alla hävdar att det är gjort och det fortfarande ser ut så här:




Då drar jag slutsatsen att grannarna smyger hit om natten och lämnar smutstvätt.


Det var allt för nu, eller en sak till! Gift vid första ögonkastet....? Tankar kring det?

Jag har nu sett fyra minuter av detta av misstag och det kommer hinna bli sex innan jag orkar gå och stänga av. Återigen sätt tillbaka mina pengar på kontot. Detta vill jag INTE betala för tack!

För övrigt är jag hemma ikväll utifall någon behöver göra en film om mitt liv...blink blink.

#tvätt #hemmafronten #hemmafru #relationskris #tvättstuga #giftapålåtsas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar