lördag 21 juni 2014

På den sjunde dagen vilade hon



Jag tror inte på ödet, jag tror inte på gud, jag tror inte på hälsokost men kanske det jag tror på är karma. Jag tror lite på en bok som heter Tre män i en båt av Jerome K Jerome (om ni inte läst den men kanske måste nu!?!)

Jag tror iallafall att jag måste ha gjort något galet för ikväll skulle jag ha fått en vilsam egendag (med undantag för lilla Tylla som jag ju sitter ihop vid höften med just för tillfället). Egendag förresten, det skulle bli en kväll mellan 20.00-23.00 och sen få sova tills T vaknade vid pass 06.30. Men ändå!!!

Jag bestämde mig för att sy en kudde, det ska bloggas om i andra kanalen, och det tog väl drygt en halvtimme. Då får jag sms från maken som meddelar att deras campingtripp avbrutits för ungen mår dåligt. VA???? Hur är det möjligt? Han var ju helt på topp och sprang omkring som ett jehu i tio timmar innan de gav sig av....ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jag blir galen! 
Jag syr klart, borstar tänderna, låser upp dörren och sätter mig här för att skriva av mig min frustration. Till på köpet bankar grannens hantverkare på taket nu vid tiotiden på kvällen...så gör man bara inte på midsommardagen, även om det är ljust! Det blir ingen välkommen till områdetkaka där inte! Nope, jag blir dödsur. 
Så här sitter jag nu och är lite arg för att mitt barn är sjukt.....ooooo det är inte trevligt. Fast jag som har så förfärligt lite tid för mig själv och mina behov av total (nåja) tystnad en gång var sjuttielfte månad kan inte låta bli att tycka att det är lite orättvist och att jag måste gjort något galet.
Å om gud faktiskt fanns och älskade alla människor kunde han väl hållit inne med detta bara åtta timmar? Eller sett till att han inte blev sjuk alls? För det är väl sånt gudar gör? Eller nej, det var ju det dem inte gjorde, lade sig i våran bizniz. Vi ska ju välja själv...eget ansvar å sådär. Men man kan väl göra undantag, jag hade behövt det ikväll. För gudarna borde gilla mig. Jag går på den trådsmala vägen och är jätteordentlig, varken super, röker eller slåss. Ljuger gör jag så lite man bara kan utan att bli oförskämd och jag väljer i alla andra fall utom just ikväll andra framför mig själv. Så tack, verkligen tack för att jag fick noll egenkväll idag och att grannen hamrar på sitt förbenade tak och aldrig någonsin verkar bli klar med sin renovering, och att det brann här i förra helgen och en himla massa annan skit jag kan komma på att tänka på just nu.


Tak som måste renoveras just nu...

Det måste vara dålig karma då kanske när man är ateist. Fast jag kan inte se att jag gjort något dåligt just nu....kanske något jag gjort tidigare men då tycker jag att det är fel att få straffet senare, då fattar man ju inte vad som skulle gjorts bättre! Kanske det är mer som tre män i en båt...att jag blev lite för glad över att få en kväll för mig själv (nästan) och det är därför han blir sjuk. SÅ MÅSTE DET VARA. Jag tog ut glädjen i förskott och då drabbas man av motvind. Hade jag varit likgiltig hade jag haft slör, så går det. Jag ska läsa den igen så jag inte gör om samma tabbe. Nu ska jag pussa på lillkillen som just kom hem. Over and out!

#sjuktbarn #takläggning #karma #gud #ateist #skitsur #midsommar #egentid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar