tisdag 4 november 2014

Paradise Hotel.......NOT

Då och då får man höra folk uttala sig om det förfärliga i att föräldrar kör små barn i vagnar som är vända FRÅN förälderns ansikte. Till er som har synpunkter på det (de läser nog inte min blogg men känner ni en sådann person kan ni väl hälsa från mig!?!) Min goding är 10 månader ung, hon vänder sig självmant från mig trots sele, står på knäna och gungar och sträcker sig uppåt och framåt! Hon är vansinnigt intresserad av sin omvärld. Hon är inte nöjd med mig (fast jag är superkul) och det ger mig hopp om framtiden för henne!


-MAMMA!?!
-JA?
MAMMA!?!
-Ja!
MAAAMMAAAA!!!!
-JAAAAA! Vad vill du?

Halv sex väcker Tylla mig. Snabbare än blixten reagerar jag för att förhoppningsvis kunna söva henne igen innan de övriga barnen vaknar. Jag är nämligen inte riktigt klar med natten. 
Men nej, hon är tröstlös. Jag sätter på TV:n i sovrummet men nej, de vill gå upp. OK, vi går ned, jag gör välling och O´Boy. Då hör jag Frank stöka på övre plan. Jag går upp för att maken ska kunna få sova iallafall. Frank vill ha samma strumpor som igår. Jag hittar dem. Nej det är inte rätt par. -Men jo det är det, säger jag, och jag har rätt. Tyvärr har killen rubbad tidsuppfattning och maken (som vanligen inte brukar lägga manken till när det är tidigt på morgonen) listar ut att han menar raggsockorna. Som sonen hade i FÖRRGÅR!
Ok, de ligger i tvätten. Nu behöver vi ett mirakel.
Och vi får ett! En Emserask trillar ur en byxa som jag viker ihop. Puh, sonen byter fokus.

Vi går tillsammans ned till köket. Där är det full rulle. Edgar ropar från vardagsrummet, han vill se annybus i natten (Angry Birds in space) och fingrar på iPaden. (Han fingrar lite för mycket på den så den låser sig hela tiden). Var tredje minut ungefär måste han ha hjälp med sin elektronikpryl. Frank ligger i nedre vardagsrummet och ser på Barnkanalen. Han ropar också då och då...

Min nya plan är att se mina barn som vuxna. Be dem komma till det rum som JAG befinner mig i när de vill mig något. Hittills har det varit så att de skriker, jag svarar, jag hör inte riktigt och får gå till dem. Det blir ganska mycket steg på en dag, eller för den delen på några timmar mellan halv sex och nio. (Då lämnar jag på dagis och springandet tar en liten paus). 
Nu ska barnen läras att komma till MIG alltså. Jag anar inkörningssvårigheter, och eventuell viktuppgång. Att de ska sluta vilja mig något hela tiden....det finns inte på kartan.

För att jag ska kunna få skriva detta ifred får Tylla leka med en hushållspappersrulle. Jag har ännu inte vågat vrida huvudet för att se hur det gick.

Jag har även blöjbytessvåigheter. Jag tänker på min mamma som hade lös blöja och snibb till mig och brorsan....För mig verkar det ungefär lika enkelt som att gå på vatten.
Jag efterlyser INSTANTBJÖJAN. Den som vecklar ut sig själv, virar sig runt ungens rumpa och sedan sluter sig medan den vuxne endast håller barnet under armarna i upprätt position. Den får kosta 20 kronor per styck, annars har jag inte råd, men fem gånger dyrare än de jag har nu. Det är definitivt värt det!

Så läser jag att Paradise Hotell retar många. Ungdomarna verkar sakna hjärna...med mera så kan det nog vara. Iallafall saknar hjärnan vettigt innehåll. Jag vill inte vara elak här men de som producerar TV bryr sig bara om tittarsiffror. Om folk tittar på idiotiska program, då produceras fler idiotiska program. Andra frågar sig varför de tittar på någon kvinna som heter Gunilla (är det en hemmafru?). Jag undrar också varför de gör det för av Facebookflödet att döma verkar hon inte vara en sympatisk person som man vill följa....

Så, Tycker ni att vissa program på TV är skit. Ja då kan man sluta titta. På sikt kommer detta att leda till att färre skitprogram tillverkas. Tills detta ha hänt kan ni väl göra något verkligt? Sticka en tröja, läs en bok eller ring en vän!

Idag ska jag lufta mig i stan. Det blir redaktionsmöte på lokal!!!! VA!?! MOI!!!

Ni får veta mer ikväll! Eller imorgon beroende på hur min familj upför sig!;)

Ser det inte ut som hon planerar något....?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar