tisdag 4 november 2014

Wow, vilket påslag!



Edgar ser på "skräp". Han älskar skräp!
Idag var jag på mitt livs första redaktionsmöte. Vilken energi man får av att möta inspirerande människor. Vilken energi man får av att bara lämna huset och förorten! Jag fick en hel del energi av de tre croissanterna också. (men ingen annan ville ju ha, och jag hade glömt att äta frukost i villervallan!)

Jag insåg  dock rätt snabbt att jag är väldigt okunnig i jämförelse med de övriga. Som när jag snabbt fattade att det där med att rita hus, det ska en arkitekt göra. Man inser snabbt att det är bättre att lyssna och fråga när man inte fattar samt erkänna att man inte fattar. 
Men det visar sig att magasinet jag skriver för vid sidan av min högst personliga blogg har ca 5000 läsare/vecka. What! Häftigt. Stora planer finns också. Mer saker att göra och skriva om, saker att testa och utvärdera. Allt ska göras med hjärtat. enda sättet att göra något enligt mig så det blir det inga problem med. Värre med att hinna prestera något. För en viss mängd ord per dag räcker ju inte. Det ska vara innehåll också.

Nu ska jag lägga Edgar, han somnade tyvärr innan fyra idag, slutkörd av dagis. Han sitter och ser en vuxen man skala av surpriseägg med Angry Birdstema...världen är helt galen verkligen. Det finns ju hur mycket folk som helst som gör film av saker som man inte fattar att någon vill se. 

Själv tycker jag livet är för kort för att se på skräp (vi kallar allt på Youtube för skräp och försöker i möjligaste mån avstyra att barnen tittar på dylika videos) och annat dåligt på TV.  Men det skrev jag ju om tidigare idag så jag släpper den  bollen innan jag blir långrandig. Nu söva barn analogt sen diskutera med maken vad vi ska ha för hus. Arkitekten kommer klockan 10 imorgon och jag tror det är bästa att vi har snackat ihop oss innan.

Läs på Stunder av lycka om min fd. vidbrändhet för övrigt. Snart kommer länk här på hemsidan. Men först måste min redaktör Jesper komma hit och installera den. Jag har ny dator och är född på stenåldern så jag mäktar inte med det själv.
Go kväll!
A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar