fredag 6 februari 2015

Vilodag


När man har en tavla hängande på detta sätt i tre till fyra dagar utan att rätta till den vet man att man i 1) att man inte lider av OCD och 2) att man har viktigare saker för sig...;)

Första veckan på jobbet. Många intryck. 
Somnade innan nio på fredagen Utpumpad. Så idag ska jag vila. Jag ska strunta i alla krav och tänka på mig och familjen. I den ordningen. Jag har emellertid skrivit klart ett inlägg som publiceras imorgon i min andra kanal, Stunder av Lycka. Men det vara bara några rader, förberett...som alltid. Jag hade fått några kritiska kommentarer på mitt inlägg om Nudging där. Jag läste dem men orkade inte besvara. Jag har inte tid. Dessutom orkar jag inte med gnäll just nu. Är det inte skrivet på svenska blir det ännu jobbigare. 
Fast kul att folk reagerar på vad en liten utarbetad sexbarnsmamma skriver i ett livstilsmagasin. Det finns hopp för demokratin. Synd att folk inte angriper politikerna lika hårt...

Det roliga med denna bild är (man skulle vid första anblicken kanske tycka att detta är motsatsen till en rolig bild) är att maken faktiskt TOG hand om köket igår...Diskmaskinen är full och han fattade inte alls att jag var missnöjd...Notera att jag står på en stol och fotar ovanifrån för att få med hela eländet. Ändå är inte allt med.


Jag låter all skit rinna av mig idag. Det är min nya devis. Min mamma (allvetande guru i denna del av världen) brukar säga: Lägg skiten där den hör hemma. Mycket bra. Man ska inte låta andras skit kleta av sig på en. Man äger sina egna problem. Så idag är jag free agent. Jag spelar mitt eget spel. Gillas det inte var god skölj! 

Nu ska jag dricka mitt kaffe. Ha en skön lördag, vi kanske hörs imorgon. Om inte kolla på Stunder...där kommer fortsättningen på min lilla allahjärtansteaser då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar