torsdag 5 mars 2015

Min sinnesstämning just nu


Men se där...ett kontrakt där det står att säljaren ska bygga bullerplank så vi kan få börja bygga vårt  hus...



Jag är rasande. Jag är så arg att jag skakar. Varför? För att vi har köpt en tomt av en skojare verkar det som. Jag säger inte mer. Efter tisdag förmiddag vet vi mer...Motvilligt har vi, eller inte vi, maken gått med på att sy ihop ett möte med kommunen, arkitekten, Peter och säljaren på kommunhuset. Då ska han ska få överbevisa oss om att han fått ett löfte om att vi ska få bygga på vår tomt bara han inkommer med bygglovshandlingar för sin.
Av bygglovshandläggaren har jag fått informationen att detta inte stämmer och så är hela röran igång. Jag för min del håller mig utanför detta. Jag är BARA skitförbannad och lutar åt att jag vill häva köpet och en hel del annat som jag inte vill lufta offentligt. Jag har dock varit mycket tydlig med att jag anser att ingångna avtal ska hållas och att man annars har rätt till skadestånd....Hur maken kan ta detta med jämnmod är för mig en gåta. Jag är varken van vid eller accepterar att bli dåligt behandlad. Så jag ska i vanlig ordning sitta hemma och protestera i ensamhet

så att detta inte eskalerar. Så mogen är jag, jag vet vari mina svårigheter ligger och jag anpassar mig därefter. MEN, jag tänker inte bli pippad av denne man, över min döda kropp.

Det är mina sista ord. Nu ska jag ta bilen och åka ut och titta på vägen som inte finns men som enligt kontraktet senaste skulle vara klar första februari.

För övrigt anser jag att Kartago ska förstöras.

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar